Lekcje informatyki po zmianie podstaw programowych – praktyczne wskazówki motywujące uczniów do pracy również z wykorzystaniem druku 3D
20.11.2024 14:00 - 18:00
Centrum Edukacji Nauczycieli
ul. Złota 4
Białystok
Współorganizator:
Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku.
Katarzyna Gagan - konsultant ds. informatyki
Anna Krawczuk - konsultant ds. technologii informacyjno-komunikacyjnej i edukacji zdalnej
Zapisy na stronie: Centrum Edukacji Nauczycieli.
PROGRAM KONFERENCJI
Wykład:
Zmiany w podstawie programowej – wsparcie nauczycieli informatyki przez Migrę – Grażyna Koba (autorka podręczników do informatyki).
Na wykładzie przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący zmian w podstawie programowej 2024 i planowanej reformie programowej 2026 (szkoły podstawowe) i 2028 (szkoły ponadpodstawowe). Na konkretnym przykładzie omówimy sposób realizacji przykładowych tematów w wybranych klasach szkoły podstawowej i ponadpodstawowej po usunięciu niektórych treści z podstawy programowej. Wyjaśnimy, jak uczniowie mogą skorzystać z niezmienionego podręcznika, a nauczyciel wspomóc się multibookiem z oznaczeniami usuniętych treści i dostosowanym odpowiednio scenariuszem lekcji.
Warsztaty:
- Kompendium wykorzystania szkolnej drukarki 3D i wstęp do skanowania – Krzysztof Fortuna (nauczyciel informatyki, ekspert druku 3D).
Przygotowanie modelu do druku: potrzebne elementy, podstawowa wiedza, kolejne czynności, praktyczne tajniki drukowania 3D (np. stosowanie podpór, zapychanie się dyszy). Tworzenie litofanów, wykorzystanie skanera 3D i zeskanowanie dowolnego przedmiotu. Przykładowe projekty dla uczniów. - Grafika dla uczniów w różnych odsłonach – trójwymiarowej 3D (Tinkercad) i dwuwymiarowej 2D (Inkscape oraz z wykorzystaniem grafiki żółwia w języku Python).
Jak zaangażować ucznia na lekcji informatyki na przykładzie treści i ćwiczeń z grafiki 2D i 3D (Tinkercad, Inkscape) oraz programowania (w języku Python, w tym w grafice żółwia) z wybranych podręczników Grażyny Koby.