Komputerowe opowieści. Podręcznik do zajęć komputerowych dla klas IV-VI szkoły podstawowej
Autor | Marek Gulgowski, Jarosław Lipski |
Format | 200 × 260 mm |
Objętość | 256 str. |
Rok wydania | 2014 |
ISBN | 978-83-938519-2-8 |
Nr dopuszczenia | 271/2010 |
Podręcznik dla ucznia składa się z trzech części, odpowiadających założonym w programie nauczania trzem 35-godzinnym cyklom zajęć komputerowych, prowadzonych w klasie IV, V i VI. W każdej części podręcznika znajduje się zestaw trzynastu tematów, nazywanych opowieściami, nawiązujących do treści nauczania z innych przedmiotów występujących na II etapie kształcenia. Tematy mają różny charakter. Dominują wśród nich takie, w których uczniowie zdobywają nowe umiejętności komputerowe. W książce występują także opowieści o charakterze powtórzeniowym i utrwalającym zdobyte wcześniej wiadomości i umiejętności.
W przypadku zagubienia, uszkodzenia lub kradzieży płyty CD stanowiącej integralną część podręcznika, wydawnictwo Migra deklaruje bezpłatne dostarczenie nowej płyty.
Opis
Projekt KOMPUTEROWE OPOWIEŚCI dla klas IV-VI szkoły podstawowej stanowi propozycję realizacji rozwiązań metodycznych, w myśl których zdobywanie na zajęciach z informatyki kolejnych kompetencji informatycznych odbywa się w korelacji z wybranymi treściami z innych przedmiotów (obowiązkowych zajęć edukacyjnych) na II etapie kształcenia. Przy takim założeniu edukacja informatyczna nie ma charakteru zamkniętego, dzięki czemu uczniowie mogą dostrzec możliwości wykorzystania komputerów i technologii informacyjno-komunikacyjnych w różnych dziedzinach życia. Osią projektu są różne tematy, nazywane opowieściami, z których prawie wszystkie powstały w oparciu o zagadnienia z innych przedmiotów, realizowane w klasach IV-VI szkoły podstawowej. W projekcie KOMPUTEROWE OPOWIEŚCI zrezygnowano z tradycyjnego schematu realizacji materiału nauczania z informatyki w postaci kolejno omawianych zagadnień (m.in. budowa zestawu komputerowego, wprowadzenie do systemu operacyjnego, podstawy pracy z edytorem grafiki, edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, programem prezentacyjnym, wykorzystanie multimediów, praca z Internetem itd.) na rzecz wykonywania różnorodnych zadań w ramach 2- lub 3-godzinnych tematów. W obrębie poszczególnych tematów uczniowie nie skupiają się na pracy z jednym określonym narzędziem komputerowym. Do wykonania przygotowanych w każdym temacie ćwiczeń i zadań przewiduje się wykorzystanie różnych narzędzi komputerowych.Spis treści
Część I – klasa IV
Opowieść 1. Komputer narzędziem pracy
1.1. Poznajemy regulamin szkolnej pracowni komputerowej
1.2. Uruchamiamy komputer
1.3. Stawiamy pierwsze kroki w środowisku Windows, poznajemy Pulpit i jego elementy, wykonujemy operacje za pomocą myszy, prawidłowo wyłączamy komputer
1.4. Uczymy się korzystać z programu Komputerowe opowieści
1.5. Zdobywamy wiadomości z programu edukacyjnego – poznajemy zestaw komputerowy, urządzenia współpracujące z komputerem oraz najważniejsze elementy jego budowy
1.6. Poznajemy zasady zgodnego z prawem użytkowania programów komputerowych
1.7. Piszemy za pomocą klawiatury małe i wielkie litery
Opowieść 2. Sposoby zapisywania liczb
2.1. Uczymy się wybierać materiały do ćwiczeń z menu programu Komputerowe opowieści
2.2. Poznajemy okno programu Notatnik, wykonujemy różne operacje w oknie programu
2.3. Ćwiczymy pisanie na klawiaturze cyfr i polskich liter
2.4. Poznajemy organizację zapisu danych na dysku
2.5. Uruchamiamy programy z menu Start
2.6. Piszemy teksty w programie Notatnik, zapisujemy wyniki swojej pracy z komputerem, zapisujemy zmiany wprowadzone w dokumentach
2.7. Rozpoznajemy pliki tekstowe utworzone w programie Notatnik
Opowieść 3. Świat pełen barw
3.1. Poznajemy edytor grafiki – program przeznaczony do tworzenia rysunków, kolorujemy rysunki
3.2. Rozpoznajemy pliki graficzne utworzone w programie Paint
3.3. Otwieramy pliki ze wskazanego dysku i folderu
3.4. Uzupełniamy rysunki za pomocą wybranych narzędzi edytora grafiki
3.5. Odczytujemy wyniki swojej pracy z komputerem
3.6. Tworzymy skrót do programu, uruchamiamy program za pomocą skrótu
3.7. Uzupełniamy tekst w programie Notatnik, zapisujemy dokument pod zmienioną nazwą
Opowieść 4. (powtórkowa) Obserwujemy przyrodę
4.1. Tworzymy skrót do programu, uruchamiamy programy, otwieramy pliki ze wskazanego miejsca na dysku, zapisujemy swoje prace w plikach, zapisujemy zmiany w tworzonych pracach
4.2. Kolorujemy rysunki w edytorze grafiki, uzupełniamy rysunki za pomocą różnych narzędzi programu Paint
4.3. Ćwiczymy pisanie na klawiaturze w programie edukacyjnym
4.4. Piszemy i uzupełniamy teksty w programie Notatnik
Opowieść 5. Fryderyk Chopin – wielki polski kompozytor
5.1. Wykorzystujemy multimedialny program edukacyjny do zdobywania wiadomości
5.2. Poznajemy edytor tekstu, dopisujemy tekst z podziałem na akapity, stosujemy zasady wpisywania znaków interpunkcyjnych
5.3. Korzystamy z multimedialnych możliwości programu edukacyjnego – słuchamy utworów muzycznych
5.4. Rozpoznajemy pliki utworzone w edytorze Word, wprowadzamy poprawki do tekstu, zaznaczamy fragmenty tekstu
5.5. Kopiujemy plik na dyskietkę
5.6. Tworzymy rysunki w edytorze grafiki za pomocą narzędzi do rysowania elips i krzywych
Opowieść 6. Sposoby mierzenia czasu dawniej i dziś
6.1. Tworzymy foldery
6.2. Redagujemy teksty w edytorze tekstu – przenosimy oraz usuwamy fragmenty tekstu
6.3. Wykonujemy operacje na fragmentach rysunków w edytorze grafiki – zaznaczamy, usuwamy oraz przenosimy fragmenty rysunków
6.4. Poznajemy zegar systemu Windows
Opowieść 7. Mieszkańcy lasu
7.1. Wyszukujemy informacje w komputerowym leksykonie, korzystamy z alfabetycznego uporządkowania haseł
7.2. Tworzymy w edytorze grafiki rysunek od początku, wykonujemy operacje na fragmentach rysunku – kopiujemy i zmieniamy rozmiary
7.3. Drukujemy prace graficzne
7.4. Porządkujemy swoje prace na dysku – przenosimy i kopiujemy pliki, usuwamy foldery
7.5. Wyszukujemy hasła w komputerowym leksykonie według podanego kryterium wyszukiwania
7.6. Redagujemy teksty w edytorze tekstu – kopiujemy fragmenty tekstu
Opowieść 8. (powtórkowa) W kręgu baśni Andersena
8.1. Tworzymy i przenosimy foldery
8.2. Wykonujemy w edytorze grafiki operacje na fragmentach rysunków (zaznaczamy, usuwamy, przenosimy i kopiujemy fragmenty rysunków oraz zmieniamy ich rozmiary), posługujemy się narzędziami do rysowania elips i krzywych, drukujemy rysunki
8.3. Redagujemy teksty w edytorze tekstu – wprowadzamy poprawki do tekstów, zaznaczamy, przenosimy, kopiujemy oraz usuwamy fragmenty tekstów
Opowieść 9. Jak zdrowo się odżywiać?
9.1. Poznajemy podstawowe elementy budowy strony WWW, korzystamy z programu do przeglądania stron internetowych
9.2. Odczytujemy informacje ze stron internetowych
9.3. Przeglądamy strony internetowe o podanych adresach, korzystamy z zawartych na nich informacji
9.4. Formatujemy teksty w edytorze tekstu – zmieniamy rodzaj czcionki i jej inne cechy
Opowieść 10. Na zamku rycerskim
10.1. Wyszukujemy informacje w komputerowych encyklopediach i słownikach, korzystamy z wyszukanych informacji
10.2. Uzupełniamy treść dokumentu w edytorze tekstu informacjami wyszukanymi w komputerowych encyklopediach i słownikach, pracujemy z kilkoma uruchomionymi programami
10.3. Wyszukujemy informacje na stronach WWW o podanych adresach
10.4. Pobieramy kolory z rysunku w edytorze grafiki, kolorujemy rysunek pobranymi kolorami, korzystamy z narzędzia do rozpylania kolorów
Opowieść 11. Zdobywamy kartę rowerową
11.1. Oglądamy prezentację multimedialną utworzoną w programie PowerPoint i poznajemy jej budowę
11.2. Wyszukujemy informacje w prezentacji multimedialnej i korzystamy z nich
11.3. Dołączamy napisy do rysunku w edytorze grafiki
11.4. Tworzymy kompozycję graficzną w edytorze grafiki, wykorzystując elementy znajdujące się w pliku
11.5. Przeglądamy kilkustronicowy dokument w edytorze tekstu
Opowieść 12. (powtórkowa) Chrońmy nasze środowisko
12.1. Przeglądamy strony internetowe o podanych adresach
12.2. Wyszukujemy informacje w komputerowych encyklopediach i słownikach, wykorzystujemy wyszukane informacje do rozwiązywania zadań, pracujemy z kilkoma uruchomionymi programami
12.3. Formatujemy tekst w edytorze tekstu
12.4. Wyszukujemy informacje w prezentacji multimedialnej i korzystamy z nich
12.5. Tworzymy kompozycję graficzną w edytorze grafiki, wykorzystując elementy z pliku; dołączamy napisy do rysunku, posługujemy się narzędziami do wybierania kolorów z rysunku oraz do ich rozpylania
Opowieść 13. Technika komputerowa w życiu człowieka
13.1. Poznajemy przykłady urządzeń, w których wykorzystano technikę komputerową
13.2. Wykonujemy prace na podany temat – tworzymy kompozycje graficzne w edytorze grafiki, redagujemy teksty w edytorze tekstu
Część II – klasa V
Opowieść 1. Świat książek
1.1. Tworzymy strukturę folderów na swoje komputerowe prace
1.2. Wykonujemy operacje na fragmentach tekstu w edytorze tekstu, korzystając z klawiatury
1.3. Formatujemy tekst, zmieniając kilka cech czcionki jednocześnie
1.4. Formatujemy akapity, wyrównujemy tekst w akapitach
Opowieść 2. Rośliny łąk i ogrodów
2.1. Poznajemy program edukacyjny o charakterze atlasu, wyszukujemy informacje w komputerowym atlasie
2.2. Uzupełniamy treść dokumentu w edytorze tekstu informacjami znalezionymi w komputerowym atlasie, formatujemy akapity – stosujemy wcięcia w tekście
2.3. Przekształcamy fragmenty rysunków
2.4. Tworzymy kompozycję graficzną, wykorzystując fragmenty rysunku skopiowane z innego pliku
2.5. Tworzymy w edytorze tekstu dokument tekstowy od początku
2.6. Drukujemy dokument tekstowy
Opowieść 3. Żyjmy bezpiecznie
3.1. Wykorzystujemy program edukacyjny do utrwalenia i sprawdzenia swojej wiedzy
3.2. Kopiujemy do dokumentu tekstowego elementy graficzne zapisane w innym pliku, formatujemy skopiowane elementy graficzne
3.3. Wstawiamy do tekstu rysunki z galerii klipartów
3.4. Wstawiamy do dokumentu tekstowego rysunki zapisane w osobnych plikach oraz ozdobne napisy z galerii WordArt, formatujemy wstawione elementy graficzne
3.5. Przekształcamy fragmenty rysunków w edytorze grafiki przez obrót
3.6. Korzystamy z pomocy dostępnej w programie
Opowieść 4. (powtórkowa) Ojczyzna zawsze bliska memu sercu
4.1. Przekształcamy fragmenty rysunku w edytorze grafiki, tworzymy kompozycje graficzne, wykorzystując fragmenty rysunków skopiowane z innych plików
4.2. Formatujemy tekst w edytorze tekstu, zmieniając kilka cech czcionki jednocześnie, wyrównujemy tekst w akapitach, stosujemy wcięcia w tekście, kopiujemy do dokumentu tekstowego elementy graficzne zapisane w innym pliku, wstawiamy do dokumentu tekstowego rysunki zapisane w osobnych plikach oraz ozdobne napisy z galerii WordArt, formatujemy elementy graficzne umieszczone w tekście
Opowieść 5. Stanisław Moniuszko – twórca polskiej opery
5.1. Wyszukujemy informacje w Internecie za pomocą wyszukiwarki internetowej i wykorzystujemy je do rozwiązywania zadań
5.2. Rozpoznajemy pliki dźwiękowe, zaznaczamy i kopiujemy grupę plików
5.3. Odtwarzamy pliki dźwiękowe, korzystamy z odtwarzacza multimedialnego
Opowieść 6. Wędrówka po Pojezierzu Mazurskim
6.1. Formułujemy zapytania w wyszukiwarce internetowej, używając cudzysłowu, korzystamy z wyszukanych informacji podczas wykonywania ćwiczeń
6.2. Korzystamy z portalu internetowego, posługujemy się informacjami pochodzącymi z portalu w rozwiązywaniu zadań
6.3. Poznajemy pocztę elektroniczną, zakładamy konto pocztowe za pośrednictwem portalu internetowego
6.4. Posługujemy się pocztą elektroniczną: redagujemy, wysyłamy, odbieramy i odczytujemy listy elektroniczne, stosujemy zasady netykiety
Opowieść 7. Zabytki starożytnego Egiptu
7.1. Rozpoznajemy pliki z prezentacjami multimedialnymi utworzonymi w programie PowerPoint, wstawiamy do prezentacji nowe slajdy zapisane w plikach i ustalamy jej tło
7.2. Wykorzystujemy prezentację multimedialną do zdobywania wiedzy
7.3. Redagujemy dokumenty w edytorze tekstu na podstawie informacji wyszukanych w prezentacji multimedialnej
7.4. Projektujemy i tworzymy w edytorze grafiki kompozycję graficzną na podany temat
Opowieść 8. (powtórkowa) W kręgu mitów greckich
8.1. Rozbudowujemy prezentację multimedialną w programie PowerPoint, wstawiając do niej nowe slajdy zapisane w plikach, ustalamy tło prezentacji, wykorzystujemy prezentację do zdobywania wiedzy, posługujemy się informacjami pochodzącymi z prezentacji w wykonywaniu zadań
8.2. Wyszukujemy informacje w Internecie za pomocą wyszukiwarki internetowej, wykorzystujemy znalezione informacje do rozwiązania zadań
8.3. Korzystamy z usług portalu internetowego, posługujemy się pocztą elektroniczną
Opowieść 9. Na grzyby
9.1. Zdobywamy wiedzę z internetowego atlasu
9.2. Poznajemy arkusz kalkulacyjny, uczymy się poruszać w obszarze arkusza, odczytujemy dane zawarte w arkuszu kalkulacyjnym
9.3. Rozpoznajemy pliki utworzone w arkuszu kalkulacyjnym Excel, wpisujemy dane do arkusza, wykonujemy proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Opowieść 10. Matematyczne rozmaitości
10.1. Wykonujemy obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym, korzystając z możliwości wypełniania komórek arkusza formułą oraz kopiowania formuły
10.2. Porządkujemy pliki na dysku według rodzajów, przenosimy i usuwamy grupy plików
10.3. Rozwiązujemy zadania w arkuszu kalkulacyjnym
10.4. Odczytujemy i analizujemy dane zaprezentowane na wykresie kolumnowym i kołowym w arkuszu kalkulacyjnym
Opowieść 11. Obszary chronione w Polsce
11.1. Wyszukujemy w witrynie internetowej informacje na podany temat, w tym dane potrzebne do uzupełnienia arkusza kalkulacyjnego; wykorzystujemy do wykonywania obliczeń w arkuszu funkcję Suma
11.2. Opisujemy i formatujemy tabelę arkusza kalkulacyjnego
11.3. Wypełniamy komórki arkusza kalkulacyjnego serią danych
11.4. Tworzymy prosty arkusz kalkulacyjny
Opowieść 12. (powtórkowa) Idziemy na zakupy
12.1. Uzupełniamy dane w tabeli arkusza kalkulacyjnego, wykonujemy obliczenia w arkuszu, wypełniamy komórki formułą, stosujemy funkcję Suma, odczytujemy i analizujemy dane przedstawione w tabeli arkusza oraz na wykresie kolumnowym i kołowym, wypełniamy komórki serią danych, rozwiązujemy zadania w arkuszu kalkulacyjnym
12.2. Tworzymy prosty arkusz kalkulacyjny, opisujemy i formatujemy tabelę arkusza
Opowieść 13. Zastosowania komputerów
13.1. Poznajemy przykłady zastosowań komputerów w różnych dziedzinach
13.2. Omawiamy zagrożenia związane z Internetem
13.3. Korzystamy z gier komputerowych
13.4. Wykonujemy prace na podany temat – redagujemy w edytorze tekstu dokumenty zawierające elementy graficzne, tworzymy arkusz kalkulacyjny
Część III – klasa VI
Opowieść 1. Wielcy odkrywcy i ich wyprawy
1.1. Tworzymy strukturę folderów na swoje komputerowe prace, korzystając z programu Eksplorator Windows
1.2. Wyszukujemy pliki na dysku, kopiujemy wyszukane pliki
1.3. Projektujemy i tworzymy planszę w edytorze grafiki z wykorzystaniem materiałów graficznych i tekstowych, wstawiamy do tworzonego rysunku elementy graficzne i teksty zapisane w oddzielnych plikach
Opowieść 2. Wycieczka w Tatry
2.1. Pracujemy z kilkustronicowym dokumentem w edytorze tekstu, zaznaczamy cały dokument z użyciem klawiatury, rozmieszczamy tekst w kolumnach za pomocą tabulatorów, tworzymy nowy folder podczas zapisywania pliku na dysku
2.2. Zapisujemy fragmenty rysunku w edytorze grafiki w osobnych plikach graficznych z rozszerzeniem jpg
2.3. Formatujemy elementy graficzne wstawione do dokumentu tekstowego, korzystając z menu podręcznego; dodajemy cień do elementów graficznych
2.4. Wstawiamy pole tekstowe do dokumentu w edytorze tekstu i formatujemy je, umieszczamy numerację stron w kilkustronicowym dokumencie
Opowieść 3. Dom i instalacje domowe
3.1. Korzystamy z podglądu plików graficznych w systemie Windows
3.2. Wykonujemy kompozycję graficzną na podany temat, korzystając z kolorów niestandardowych
3.3. Wykorzystujemy program edukacyjny z elementami dokumentacji technicznej, wykonujemy zrzut ekranowy z programu edukacyjnego
3.4. Tworzymy dokument tekstowy w orientacji poziomej, powiększamy i pomniejszamy widok dokumentu, wstawiamy do dokumentu zrzut ekranowy, posługujemy się narzędziem edytora tekstu służącym do rysowania
3.5. Umieszczamy w dokumencie tekstowym tabelę, formatujemy tabelę i modyfikujemy jej strukturę
Opowieść 4. (powtórkowa) Tajemnice kosmosu
4.1. Tworzymy foldery, korzystając z programu Eksplorator Windows; wyszukujemy pliki na dysku
4.2. Zapisujemy rysunki w plikach graficznych z rozszerzeniem jpg
4.3. Pracujemy z kilkustronicowym dokumentem tekstowym, rozmieszczamy tekst w kolumnach za pomocą tabulatorów, dodajemy cień do obiektów graficznych, korzystamy z pola tekstowego, wstawiamy i formatujemy tabelę, modyfikujemy jej strukturę, umieszczamy w dokumencie numerację stron
4.4. Projektujemy i tworzymy w edytorze grafiki planszę na podany temat – wykorzystujemy materiały graficzne i tekstowe zapisane w oddzielnych plikach, używamy kolorów niestandardowych
Opowieść 5. Moja miejscowość, mój region
5.1. Poznajemy sposoby pobierania ze stron WWW materiałów tekstowych i graficznych, gromadzimy na dysku materiały pobrane z Internetu
5.2. Redagujemy kilkustronicowy dokument tekstowy ilustrowany grafiką, wykorzystując materiały tekstowe i graficzne pozyskane z Internetu
5.3. Dołączamy załącznik do listu elektronicznego, zapisujemy na dysku załącznik z odebranego listu elektronicznego
Opowieść 6. Powieści przygodowe i podróżnicze
6.1. Gromadzimy na dysku materiały potrzebne do wykonania prezentacji multimedialnej w programie PowerPoint, tworzymy slajd tytułowy prezentacji, umieszczamy na slajdzie elementy tekstowe i graficzne
6.2. Tworzymy kolejne slajdy prezentacji multimedialnej
6.3. Nadajemy efekty animacji różnym elementom na slajdach
Opowieść 7. Prowadzimy zdrowy styl życia
7.1. Przygotowujemy projekt prezentacji multimedialnej
7.2. Wykonujemy prezentację multimedialną według opracowanego projektu
7.3. Wzbogacamy prezentację multimedialną, dołączając do niej dźwięk
Opowieść 8. (powtórkowa) Leonardo da Vinci – wielki artysta i wynalazca
8.1. Gromadzimy na dysku materiały potrzebne do wykonania prezentacji multimedialnej na podany temat, pobieramy materiały tekstowe oraz graficzne ze stron internetowych, zapisujemy na dysku załącznik z odebranego listu elektronicznego
8.2. Projektujemy prezentację multimedialną z uwzględnieniem zebranych materiałów, tworzymy prezentację według opracowanego projektu, nadajemy efekty animacji różnym elementom na slajdach, dołączamy do prezentacji dźwięk
Opowieść 9. Krok po kroku, czyli jak to rozwiązać
9.1. Sterujemy obiektem na ekranie
9.2. Stosujemy ciąg poleceń, tworzymy proste programy
9.3. Wykorzystujemy elementy animacji w tworzonych programach
Opowieść 10. Ptaki – skrzydlaci mieszkańcy Ziemi
10.1. Posługujemy się internetowym leksykonem
10.2. Nadajemy danym arkusza kalkulacyjnego format liczbowy, poznajemy nowe możliwości formatowania tabeli arkusza
10.3. Tworzymy w arkuszu kalkulacyjnym wykres kolumnowy, formatujemy elementy wykresu
10.4. Tworzymy arkusz kalkulacyjny z wykresem kolumnowym
10.5. Drukujemy tabelę i wykres arkusza kalkulacyjnego
Opowieść 11. Krajobrazy świata
11.1. Przygotowujemy się do wykonania projektu zespołowego: dokonujemy podziału na grupy, przydzielamy zadania grupom
11.2. Gromadzimy materiały potrzebne do realizacji projektu zespołowego
11.3. Realizujemy projekt zespołowy – wspólnie tworzymy dokument
11.4. Prezentujemy utworzony dokument będący efektem pracy zespołowej
Opowieść 12. (powtórkowa) Filmowe to i owo
12.1. Wykonujemy obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym, nadajemy danym arkusza format liczbowy, stosujemy nowe możliwości formatowania tabeli arkusza, tworzymy w arkuszu wykres kolumnowy, formatujemy elementy wykresu, tworzymy arkusz kalkulacyjny z wykresem kolumnowym
12.2. Utrwalamy zdobyte umiejętności – tworzymy planszę w edytorze grafiki, redagujemy i formatujemy dokument w edytorze tekstu, pracujemy z kilkustronicowym dokumentem tekstowym, tworzymy prezentację multimedialną z efektami animacji, wykorzystujemy w tworzonych pracach informacje wyszukane w Internecie i materiały pobrane ze stron WWW
Opowieść 13. Komputery dawniej i dziś
13.1. Zapoznajemy się z wybranymi zagadnieniami z historii komputerów
13.2. Poznajemy przykłady wykorzystywanego dzisiaj sprzętu komputerowego
13.3. Wykonujemy prace na podany temat – opracowujemy planszę w edytorze grafiki, redagujemy w edytorze tekstu kilkustronicowy dokument ilustrowany grafiką, tworzymy arkusz kalkulacyjny wraz z wykresem, projektujemy i wykonujemy prezentację multimedialną
Zawartość CD
CD dla ucznia stanowi integralną część podręcznika. Płyta ma multimedialny system obsługi przyjazny dla uczniów - z myszką występującą w roli przewodniczki.
Z menu głównego (mysiej norki) przechodzi się do kolejnych menu, w których zgromadzono różne materiały.
- PROGRAMY EDUKACYJNE - programy ułatwiające poznawanie zagadnień z dziedziny informatyki i innych obszarów edukacyjnych, np. Poznajemy komputer, Ćwiczenia na klawiaturze, Fryderyk Chopin i jego muzyka.
- ĆWICZENIA - pliki umożliwiające wykonywanie ćwiczeń pogrupowane w folderach (Teksty, Rysunki, Prezentacje, Arkusze),
- WITRYNY INTERNETOWE - pięć witryn internetowych, które można obejrzeć bez połączenia z Internetem, np. Technika komputerowa, Obszary chronione.