Autor | Grażyna Koba |
Format | 210 × 292 mm |
Objętość | 112 str. |
Rok wydania | 2017 |
ISBN | 978-83-942664-2-4 |
Materiał ćwiczeniowy z ponad 200 zadaniami
Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa I to materiał ćwiczeniowy przeznaczony do prowadzenia zajęć z edukacji informatycznej na poziomie pierwszej klasy szkoły podstawowej, który może być kupowany w ramach kwoty dotacji (50 zł) przeznaczonej na wyposażenie klas pierwszych w materiały ćwiczeniowe.
W zakresie treści i metod nauczania w materiale ćwiczeniowym jest zachowany zintegrowany system nauczania. Materiał zawiera ponad 200 ćwiczeń i zadań sprawdzających - ciekawych i przemyślanych metodycznie. Przejrzysty układ graficzny pomaga łatwo odnaleźć dane zagadnienie, a przystępny język - szybko je przyswoić. Uczniowie wykonując ćwiczenia z wykorzystaniem danego programu, utrwalają wybrane treści z różnych edukacji zawarte w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego, m.in.:
- dotyczące opisywania wyglądu rysunków, dostrzegania różnic między nimi,
- przeliczania elementów, porządkowania liczb, dodawania i odejmowania w zakresie dziesięciu,
- tworzenia rysunków,
- znajomości liter, pisania wyrazów
- wybranych zagadnień z edukacji przyrodniczej i społecznej.
W klasie pierwszej uczeń zapoznaje się ze środowiskiem programowania Baltie, układając obrazki na scenie zgodnie z poleceniami ćwiczenia. W kolejnych klasach uczeń będzie tworzył pierwsze programy w środowiskach Baltie oraz Scratch.
Dla ucznia
Pliki potrzebne do realizacji ćwiczeń i zadań oraz gry i filmy edukacyjne znajdują się strefie ucznia:
https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-i/
Poznaj bliżej środowisko Baltie
Program Baltie to przyjazne i proste środowisko do nauki programowania, które uczy twórczego myślenia i rozwija kreatywność.
Spis treści
Temat 1. Budujemy sceny w programie Baltie
1. Uruchamiamy program komputerowy
2. Umieszczamy przedmiot na scenie
3. Czyścimy całą scenę
4. Przenosimy przedmiot w inne miejsce sceny
5. Usuwamy przedmioty ze sceny
6. Kończymy pracę programu Baltie
Temat 2. Zmieniamy i uzupełniamy sceny w programie Baltie
1. Otwieramy scenę z pliku
2. Zastępujemy przedmiot
3. Kopiujemy przedmiot
4. Korzystamy z różnych banków przedmiotów
Temat 3. Malujemy komputerowymi farbami w programie Paint
1. Uruchamiamy program Paint
2. Otwieramy rysunek z pliku
3. Kolorujemy rysunki
4. Zmieniamy kolor na rysunku
5. Zamykamy okno programu Paint
Temat 4. Rysujemy komputerowym ołówkiem w programie Paint
1. Rysujemy komputerowym ołówkiem
2. Wymazujemy rysunek komputerową gumką
3. Czyścimy obszar do rysowania
4. Zmieniamy kolor i rozmiar komputerowego ołówka
Temat 5. Malujemy komputerowym pędzlem w programie Paint
1. Malujemy komputerowym pędzlem
2. Zmieniamy kolor i rozmiar komputerowego pędzla
3. Stosujemy różne kształty komputerowego pędzla
4. Cofamy i ponawiamy ostatnio wykonaną czynność
Temat 6. Zabawy z liczbami w programie Baltie
1. Dodajemy
2. Odejmujemy
3. Porównujemy
4. Porządkujemy
Temat 7. Zabawy z literami w programie Baltie
1. Litery
2. Sylaby
3. Wyrazy
Temat 8. Umieszczamy napisy na rysunkach w programie Paint
1. Umieszczamy napis na rysunku
2. Zmieniamy kolor czcionki
3. Piszemy polskie litery
4. Piszemy wielkie litery
5. Zmieniamy rozmiar czcionki
Temat 9. Kolorowa nauka
1. Zaznaczamy i usuwamy fragment rysunku
2. Dodajemy i odejmujemy
3. Porównujemy