Autor | Grażyna Koba |
Format | 210 × 292 mm |
Objętość | 96 str. |
Rok wydania | 2011 |
ISBN | 978-83-930715-2-4 |
Zajęcia komputerowe dla szkoły podstawowej. Klasa III wraz z CD dla ucznia są przeznaczone do prowadzenia zajęć komputerowych na poziomie trzeciej klasy szkoły podstawoweji mogą być kupowane w ramach kwoty dotacji (50 zł) przeznaczonej na wyposażenie klas trzecich w materiały ćwiczeniowe. W zakresie treści i metod nauczania jest zachowany zintegrowany system nauczania.
Zawierają ponad 180 ćwiczeń i zadań sprawdzających - ciekawych i przemyślanych metodycznie. Na ostatnich stronach dodano trzy atrakcyjne krzyżówki.
Przejrzysty układ graficzny pomaga łatwo odnaleźć dane zagadnienie, a przystępny język - szybko je przyswoić.
Opis
Zajęcia komputerowe dla szkoły podstawowej. Klasa III realizuje realizują cele zajęć komputerowych zawarte w Podstawie programowej. W zakresie treści i metod nauczania jest zachowany zintegrowany system nauczania. Uczniowie zdobywają umiejętności posługiwania się komputerem i programami komputerowymi. Następnie, wykonując ćwiczenia z wykorzystaniem danego programu, utrwalają wybrane treści z różnych edukacji zawarte w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego, m.in. polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej.
Zajęcia komputerowe dla szkoły podstawowej. Klasa III zawierają ponad 180 ćwiczeń i zadań sprawdzających - ciekawych i przemyślanych metodycznie. W klasie III (podobnie jak w klasach I i II) uczniowie tworzą własne dokumenty oraz korzystają z gotowych plików, które modyfikują w określony sposób. Dodatkowo uczą się zapisywania dokumentu komputerowego w pliku. Uczeń poznaje zagadnienia w sposób systematyczny i uporządkowany. Metody objaśniane są na przykładach oraz zobrazowane ciekawymi rysunkami i schematami. Przejrzysty układ graficzny pomaga łatwo odnaleźć dane zagadnienie, a przystępny język - szybko je przyswoić.
W klasie III uczniowie tworzą proste dokumenty tekstowe, korzystając z edytora tekstu. Wykorzystując gotowe pliki, poprawiają tekst według wskazówek podanych w ćwiczeniu lub zadaniu. Podstawowe metody nawigacji po stronie internetowej uczniowie poznają, korzystając ze strony internetowej przygotowanej przez wydawnictwo Migra: www.zoo.migra.pl. Ostatni temat jest zbiorem zadań utrwalających materiał nauczania realizowany od klasy pierwszej do trzeciej.
Jest to jednocześnie zeszyt ćwiczeń. Niektóre ćwiczenia uczniowie wykonują, wypełniając odpowiednie rubryki w książce.
W klasie III (podobnie jak w klasach I i II) podstawowe zasady dotyczące świadomości niebezpieczeństw wynikających z anonimowości kontaktów i podawania swojego adresu w Internecie, zostały przedstawione na rysunkach.
Zajęcia komputerowe dla szkoły podstawowej. Klasa III składają się z siedmiu tematów - ich układ został dobrze przemyślany pod kątem metodycznym. Zalecam wykonywanie ćwiczeń zwartych w poszczególnych tematach w podanej kolejności.
Każdy temat zawiera:
Przykłady - wyjaśniające metody, pokazujące rozwiązania ćwiczeń;
Metody (definicje) - porządkujące wiadomości, wskazujące ważniejsze treści;
Ćwiczenia - umożliwiające utrwalenie treści nauczania i metod prezentowanych w przykładach; ćwiczenia zostały wyróżnione specjalnymi ikonami - zależnie od sposobu ich wykonywania;
Zadania - sprawdzające opanowanie zdobytej wiedzy.
CD dla ucznia zawiera:
- wszystkie pliki potrzebne do realizacji ćwiczeń z podręcznika;
- wersje demonstracyjną programu Baltie;
- gry edukacyjne.
Spis treści
Temat 1. Tworzymy rysunki w edytorze grafiki
1. Uruchamiamy program Paint
2. Przesuwamy paski przewijania w oknie programu
3. Zmieniamy rozmiar obszaru do rysowania
4. Wykonujemy wybrane czynności za pomocą skrótów klawiaturowych
5. Piszemy dłuższy tekst w polu tekstowym w programie Paint
Temat 2. Piszemy tekst w edytorze tekstu
1. Przybory do pisania
2. Uruchamiamy edytor tekstu WordPad
3. Piszemy wyrazy i zdania w edytorze tekstu
4. Zapisujemy dokument tekstowy w pliku
5. Otwieramy dokument tekstowy z pliku
Temat 3. Zmieniamy tekst utworzony w edytorze tekstu
1. Zmieniamy rozmiar czcionki
2. Zmieniamy kolor czcionki
3. Zmieniamy rodzaj czcionki
4. Pogrubiamy, pochylamy lub podkreślamy tekst
5. Wyrównujemy tekst
Temat 4. Wykonujemy operacje na fragmentach tekstu
1. Przypominamy sobie sposób wykonywania operacji na fragmentach rysunku w edytorze grafiki
2. Kopiujemy i wklejamy fragment tekstu w inne miejsce dokumentu tekstowego
3. Wycinamy fragment tekstu i wklejamy go w inne miejsce
4. Stosujemy skróty klawiaturowe
Temat 5. Korzystamy z programu Baltie
1. Budujemy sceny
2. Czarujemy sceny
3. Przygotowujemy polecenia dla czarodzieja Baltie
4. Korzystamy z możliwości powtarzania poleceń
Temat 6. Poznajemy stronę internetową
1. Otwieramy stronę internetową
2. Przeglądamy stronę internetową
3. Wyszukujemy informacje na stronie internetowej
4. Poznajemy zasady bezpieczeństwa w Internecie
Temat 7. Rozwiązujemy zadania
1. Korzystamy z edytora grafiki i edytora tekstu
2. Korzystamy z programu Baltie
3. Tworzymy i odtwarzamy prezentacje multimedialne
Zawartość CD
Z CD można w pełni korzystać na komputerze, na którym jest zainstalowana dowolna wersja systemu Windows.
Dostęp do plików ćwiczeniowych można uzyskać na komputerze, na którym jest zainstalowany dowolny system operacyjny.
Oprogramowanie
Baltie 3 - wersja demonstracyjna
Jedynym ograniczeniem wersji demonstracyjnej programu Baltie jest brak możliwości zapisu sceny w pliku. Wersja demonstracyjna nie ma ograniczeń czasowych.
Korzystając z tego programu, można wykonywać wszystkie ćwiczenia zawarte w podręczniku. Pełną wersję programu można pobrać za darmo ze strony producenta.
Gry edukacyjne
Rybka
Domino
Literki
Pliki ćwiczeniowe
Płyta zawiera wszystkie pliki niezbędne do wykonania ćwiczeń i zadań z podręcznika. Pliki zebrano w folderach odpowiadających tematom z podręcznika.
Pliki są do pobrania w serwisie dla nauczyciela: nauczyciel.migra.pl.