Seria „Teraz bajty” – Twoje podręczniki do informatyki
Seria Teraz bajty do informatyki autorstwa Grażyny Koby obejmuje materiały ćwiczeniowe dla klas I-III oraz podręczniki dla klas IV-VIII szkoły podstawowej i podręczniki dla klas I-III szkół ponadpodstawowych.
Jednym z celów nowej podstawy programowej jest „rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów”, dlatego w wielu tematach każdego podręcznika wyodrębniono problemy, które następnie uczeń analizuje i rozwiązuje.
Dotacja MEiN w szkole podstawowej
Podręczniki i materiały ćwiczeniowe z serii Teraz bajty można zamówić w ramach dotacji MEiN:
- na naszej stronie internetowej www.migra.pl/dotacja
- w ramach oferty wydawnictwa Nowa Era wraz z innymi wydawcami
Informatyka na wszystkich etapach nauczania
Treści podstaw programowych z informatyki mają charakter przyrostowy, sugerując w ten sposób spiralny rozwój wiedzy, umiejętności i kompetencji uczniów przez wszystkie lata nauki szkolnej.
W podręcznikach serii Teraz bajty autorka Grażyna Koba stosuje:
- Spiralne nauczanie – korzystanie ze zdobytej wiedzy i osiągniętych umiejętności (powtarzanie, utrwalanie), a następnie rozszerzanie.
- Stopniowanie trudności:
- od sterowania obiektem w językach wizualnych do programowania w językach tekstowych – podczas rozwiązywania problemów z zakresu programowania,
- od tworzenia prostych dokumentów do rozbudowanych – podczas rozwiązywania problemów z zakresu stosowania programów użytkowych.
- Odpowiedni dobór środowisk programowania:
- dwa (lub trzy) wizualne i dwa (lub jedno) tekstowe – podczas rozwiązywania problemów z zakresu programowania,
- pakiety oprogramowania użytkowego, programy graficzne (w tym darmowe) – podczas rozwiązywania problemów z zakresu stosowania programów użytkowych.
Stopniowanie trudności przez wszystkie lata nauki szkolnej na przykładzie nauki programowania
Na każdym etapie edukacyjnym uczniowie uczą się programowania – zaczynając od prostych programów w językach wizualnych, m.in. sterowanie obiektem na ekranie, gry i historyjki, a kończąc na programowaniu algorytmów w językach programowania wysokiego poziomu.