Akademia programowania dla nauczyciela – Scratch
Scratch
Skąd pobrać?
- Scratch online (bezpłatnie) – po wejściu na stronę, kliknij menu Stwórz, aby przejść do programu
- Scratch offline (do pobrania bezpłatnie)
Materiały z warsztatów dla nauczycieli
- Zadania Scratch – szkoła podstawowa, klasy 1-3
- Zadania Scratch – szkoła podstawowa, klasy 4-6
- Zadania Scratch – gimnazjum, szkoła podstawowa, klasy 7-8
- Programujemy grę w języku Scratch
- Programujemy w Baltie, Scratch i C++
- Zadania dodatkowe
Przykładowe scenariusze lekcji i pliki ćwiczeniowe
Przykładowe scenariusze zostały przygotowane na podstawie podręczników autorstwa Grażyny Koby z serii Teraz bajty. Pobranie niektórych plików wymaga logowania w darmowej strefie nauczyciela (https://nauczyciel.migra.pl/).
Uwaga: Scenariusze do pozostałych tematów z podręczników oraz przygotowane do nich pliki ćwiczeniowe i inne materiały znajdują się w wyszukiwarce materiałów dodatkowych.
Klasy IV-VI
Programujemy historyjki w języku Scratch
Scenariusze lekcji (3 godz.)
Kompozycje, historyjki i gry w języku Scratch
Scenariusze lekcji (5 godz.)
Zadania projektowe – Baltie i Scratchh
Scenariusze lekcji (2 godz.)
Klasy VII-VIII
Programowanie w języku Scratch
Scenariusze lekcji (3 godz.)
Pliki ćwiczeniowe
Tworzenie programów w dydaktycznych środowiskach programowania – Scratch i Baltie
Scenariusze lekcji (2 godz.)
Zapisywanie algorytmów na liczbach naturalnych w dydaktycznych środowiskach programowania – Scratch i Baltie
Scenariusze lekcji (2 godz.)
Pliki ćwiczeniowe