Opis
Zajęcia komputerowe dla szkoły podstawowej. Klasa II realizują cele zajęć komputerowych zawarte w Podstawie programowej. W zakresie treści i metod nauczania jest zachowany zintegrowany system nauczania. Uczniowie zdobywają umiejętności posługiwania się komputerem i programami komputerowymi. Następnie, wykonując ćwiczenia z wykorzystaniem danego programu, utrwalają wybrane treści z różnych edukacji zawarte w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego, m.in. dotyczące opisywania wyglądu rysunków, rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych, przeliczania elementów, dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia w zakresie stu, tworzenia rysunków, pisania wyrazów i krótkich zdań oraz wybranych zagadnień z edukacji przyrodniczej, społecznej i zdrowotnej.
Uczniowie mogą wykonać ponad 160 ćwiczeń i zadań sprawdzających - ciekawych i przemyślanych metodycznie. W klasie II (podobnie jak w klasie I) uczniowie tworzą własne dokumenty oraz korzystają z gotowych plików, które modyfikują w określony sposób. Dodatkowo uczą się zapisywania dokumentu komputerowego w pliku. Uczeń poznaje zagadnienia w sposób systematyczny i uporządkowany. Metody objaśniane są na przykładach oraz zobrazowane ciekawymi rysunkami i schematami. Przejrzysty układ graficzny podręcznika pomaga łatwo odnaleźć dane zagadnienie, a przystępny język - szybko je przyswoić.
Jest to jednocześnie zeszyt ćwiczeń. Niektóre ćwiczenia uczniowie wykonują, wypełniając odpowiednie rubryki w książce.
W klasie II (podobnie jak w klasie I) podstawowe zasady i ograniczenia dotyczące korzystania z komputera, zostały przedstawione na rysunkach, m.in. poszanowanie szkolnego mienia, nierozłączanie samodzielne elementów zestawu komputerowego, ograniczanie czasu spędzanego przy komputerze, potrzeba spędzania czasu z rodziną i wypełniania domowych obowiązków.
Dodatkowo w klasie II pokazano elementy zestawu komputerowego wraz z krótkim opisem przeznaczenia poszczególnych elementów.
Zajęcia komputerowe dla szkoły podstawowej. Klasa II składają się z ośmiu tematów - ich układ został dobrze przemyślany pod kątem metodycznym. Zalecam wykonywanie ćwiczeń zwartych w poszczególnych tematach w podanej kolejności.
Każdy temat zawiera:
Przykłady - wyjaśniające metody, pokazujące rozwiązania ćwiczeń;
Metody (definicje) - porządkujące wiadomości, wskazujące ważniejsze treści;
Ćwiczenia - umożliwiające utrwalenie treści nauczania i metod prezentowanych w przykładach; ćwiczenia zostały wyróżnione specjalnymi ikonami - zależnie od sposobu ich wykonywania;
Zadania - sprawdzające opanowanie zdobytej wiedzy.
CD dla ucznia zawiera:
- wszystkie pliki potrzebne do realizacji ćwiczeń;
- wersje demonstracyjną programu Baltie;
- gry edukacyjne.
Spis treści
Temat 1. Rysujemy linie proste, prostokąty i kwadraty w programie Paint
1. Rysujemy linie proste
2. Zmieniamy kolor i grubość linii
3. Rysujemy prostokąty
4. Rysujemy kwadraty
Temat 2. Rysujemy elipsy, okręgi i koła w programie Paint
1. Zapisujemy rysunek w pliku
2. Otwieramy rysunek zapisany w pliku, zmieniamy go i zapisujemy ponownie
3. Rysujemy elipsy
4. Rysujemy okręgi i koła
5. Wybieramy sposób kolorowania figur
Temat 3. Wykonujemy operacje na fragmentach rysunku
1. Przenosimy fragment rysunku w inne miejsce
2. Kopiujemy fragment rysunku i wklejamy go w inne miejsce
3. Stosujemy dodatkowe kolory
4. Wycinamy fragment rysunku i wklejamy go w inne miejsce
Temat 4. Budujemy i czarujemy w programie Baltie
1. Budujemy sceny
2. Budujemy sceny symetryczne
3. Czarujemy sceny
4. Sterujemy czarodziejem
5. Powtarzanie poleceń
Temat 5. Uczymy się z czarodziejem Baltie
1. Wykonujemy ćwiczenia ortograficzne
2. Dodajemy i odejmujemy
3. Mnożymy i dzielimy
Temat 6. Odtwarzamy prezentacje multimedialne
1. Uruchamiamy program komputerowy
2. Otwieramy prezentację multimedialną zapisaną w pliku
3. Wyświetlamy pokaz slajdów
4. Animujemy obrazy i teksty na slajdach
5. Zmieniamy animacje
Temat 7. Zmieniamy i uzupełniamy prezentacje multimedialne
1. Umieszczamy napisy na slajdach
2. Zmieniamy rozmiar czcionki
3. Zmieniamy kolor czcionki
4. Zmieniamy położenie pola tekstowego
5. Zmieniamy rozmiar pola tekstowego i obracamy je
Temat 8. Tworzymy prezentacje multimedialne
1. Zapisujemy tworzoną prezentację
2. Dodajemy slajdy do prezentacji
3. Umieszczamy na slajdach obrazy
4. Zmieniamy tło slajdu
5. Inny sposób umieszczania obrazów na slajdach
6. Zmieniamy tło obrazu na przezroczyste
Zawartość CD
Z CD można w pełni korzystać na komputerze, na którym jest zainstalowana dowolna wersja systemu Windows.
Dostęp do plików ćwiczeniowych można uzyskać na komputerze, na którym jest zainstalowany dowolny system operacyjny.
Oprogramowanie
Baltie 3 - wersja demonstracyjna
Jedynym ograniczeniem wersji demonstracyjnej programu Baltie jest brak możliwości zapisu sceny w pliku. Wersja demonstracyjna nie ma ograniczeń czasowych.
Korzystając z tego programu, można wykonywać wszystkie ćwiczenia zawarte w podręczniku.
Program można też pobrać ze strony producenta.
Gry edukacyjne
Pamięć
Pianino
Kasztany
Pliki ćwiczeniowe
Płyta zawiera wszystkie pliki niezbędne do wykonania ćwiczeń i zadań z podręcznika. Pliki zebrano w folderach odpowiadających tematom z podręcznika.
Pliki są do pobrania w serwisie dla nauczyciela: nauczyciel.migra.pl